Enkät

Senast köpta bok/böcker? Jag köpte 9 st dubbevolymer av Sigge Stark på en loppmarknad igår.

Senast lånade bok/böcker? Oj, jag lånar nästan aldrig böcker på biblioteket nu för tiden. Men den senaste boken jag lånade var nog Brida som är skriven av Paulo Coelho. Den lånade jag av mamma! :)

Hur många böcker läser du i veckan/månaden? Det varierar väldigt mycket, beroende på hur tjocka böckerna är och hur mycket annat jag har för mig. Men jag försöker att läsa minst en bok i veckan, så det blir väl ungefär 4 böcker på en månad.

Snyggaste omslag? Det finns välidgt många snygga. Men jag gillar Fallen ängel eller hush hush, som orginaltiteln är, väldigt mycket! :)

Bästa inledning? Oj, vad svårt. Kan tyvärr inte komma på någon särskild nu.

Bästa serien? Tyvärr har jag inte vågat ge mig in i någon annan serie (bortsett från Kulla-Gulla) sedan jag började på Sagan om Isfolket i och med att den är så lång, (47 böcker). Men nu ska jag snart börja på bok 42, så det är inte så många kvar. Men å andra sidan älskar jag den serien, så därför är det inte svårt att säga att min favoritserie är Sagan om isfolket.

Vilken bok har gett dig starkast wowkänsla?
Oj, flera av Isfolket böckerna. Pga. att Margit Sandemo skriver så fantastiskt bra!

Vilken bok längtar du efter mest just nu? Jag längtar efter att få läsa första och andra Pretty Little Liars böckerna som jag fick i Fredags! :)

Vilken/vilka bok/böcker skulle du ha velat skriva och varför? Det måste bli Harry Potter böckerna, även om jag, pinsamt nog, bara läst den första boken - och det var väldigt länge sedan. Men dom är så genomtänkta och så bra. Dessutom så berättade jag för min Svenska lärare på högstadiet att jag drömmde om att skriva en bok som var lika bra som dessa böcker, och då sa hon, att hon trodde att jag skulle klara av det. Även om jag vet, att det är omöjligt att göra ^^

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback