Kulla Gulla


Jag är just nu inne på den fjärde boken i Kulla Gulla serien. Är det någon av er andra som här läst dessa böcker? Jag vet att min mamma läste dessa när hon var yngre, och att hon älskade dem!

Jag måste säga, att språket i Kulla Gulla är helt fantastiskt! Det är långt ifrån korrekt och långt ifrån bra svenska, men det är det som gör böckerna så charmiga! Någon som håller med mig?

Dessa böcker är inte de mest händelserika böckerna eller de bästa böcker jag läst. Men ibland är det skönt att läsa böcker där det faktiskt inte händer saker på varje sida.

Så tycker i alla fall jag! :)



Bilden har jag lånat här.
Det här är boken jag läser nu! :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback